To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

söndag 13 oktober 2013

ALLT har sin tid

Det är som så, om vi bara ser den oändliga potential vi har då vi alla är ett och en avbild av det gudomliga, samtidigt som vi ser att allt sker då det är tid för det - så kan vi nå hur långt som helst. Om vi bara kan vara lugna i vår tro till att allt kommer att ordna sig när tid är, om vi bara kan vara mer som busken och inte fundera på HUR och NÄR så kommer allt att lösa sig - alla bitar kommer att falla på plats.

Det är när vi jobbar mot livets och Guds naturliga plan och upplägg som det blir fel - när vi jobbar mot flödet genom att fundera ut HUR och NÄR istället för att bara VARA och NJUTA i HARMONI.
ALLT HAR SIN TID. Under tiden är det bara att andas och njuta, lyssna på vad det är du ska göra. Stressa inte, vill inte en massa, utan var lugn i att allt kommer att komma i sinom tid - om du bara gör det du ska göra. Och det är att i varje sekund se till vad du behöver göra för att vara 100 % harmoni och kärlek. Det är att vara öppen och mottaglig för Guds hjälp, vägledning och gåvor.

Jag gick ju tex igång för ett tag sedan, skulle fixa lokal och dra igång grejer - hade bokat träff med intressanta människor och var bara whiiii. Då tog det brutalt STOPP eftersom hunden slant och vi trodde benet var ur le. De blev veterinären och en massa meck med att hitta pengar till det.
Allt det ledde mig tillbaka till kärnan - att trösta mitt inre barn och finna grundtrygghet i livet. Och varje gång jag tänker att jag borde kanske ta i det där igen så blir jag FÖRLAMANDE trött och inget blir gjort. Men varje gång jag hittar något som hjälper mig i helandet av mitt inre barn så blir jag WOW.

Jag är där jag ska vara just nu, och det är även du. Tids nog skriver jag min bok. Tids nog har jag mina event. Tids nog talar jag till massorna. Men idag helar jag mig själv.

No matter what else you might feel or think, it's working, flawlessly, magically, and without exception. Your thoughts, beliefs, and expectations are the sole cause of the effects of your life. And while this may give you pause and have you wondering why you've not yet met with some of the successes you've sought, let it also empower you as you remember that the floodgates must fly open and the Kingdom must be revealed at the precise moment you release whatever else you might have felt or thought about it not working.

Det handlar helt enkelt om att hitta till TILLIT, att vara lugn i att allt är som det ska vara, att vi genom att vi har önskat kan släppa frågan kring HUR till Gud, det är inte vår sak att lösa, och då kommer vi att bli bönhörda.

Father, how still today! How quietly do all things fall in place! This is the day that has been chosen as the time in which I come to understand the lesson that there is no need that I do anything. In You is every choice already made. In You has every conflict been resolved. In You is everything I hope to find already given me. Your peace is mine. My heart is quiet, and my mind at rest. Your Love is Heaven, and Your Love is mine. The stillness of today will give us hope that we have found the way, and travelled far along it to a wholly certain goal. Today we will not doubt the end which God Himself has promised us. We trust in Him, and in our Self, Who still is One with Him.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar