To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

måndag 12 november 2012

Lyssna råder jag dig


"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real." ~ Citat från sista Harry Potter ~ Visst är det väl lätt att tro at det man får till sig "bara" sker i en huvud, inte Gud, eller Änglarna eller Alltet, men TRO och LYSSNA råder jag dig. Därför att det du hör är en del av ditt jag, ditt andliga jag, din del av Alltet. Att inte lyssna är som att välja att blunda när man kan se, som att vara tyst när man kan tala, som att begränsa sig själv i det man är. I sin storhet, i sin gudomlighet.



4 kommentarer:

  1. Svårt tycker jag ibland då de flesta även har en inre "elak" röst som kritiserar och dömmer... Vilken är "mitt sanna jag"? Kan man undra ibland. Ibland är ju tankar bara tankar som dyker upp av ex vana. Nu får vi se om jag lyckas skicka den à kommentaren:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen ganska enkelt - elaka röster, eller röster får dig att må dåligt, eller som får dig att tänka/göra saker som får dig att må dåligt är INTE Gud eller ditt högre jag.

      Ditt sanna jag vill bara att du, eller eg ni i samklang, ska må bra. Meningen med livet är att leva i kärlek och att må bra allt som inte ger dig det beror på ditt intellekt, det du har lärt dig, inget annat.
      /Kathja

      Radera
    2. Mycket bra förklaring som jag behövde påminnas om:) kramar

      Radera
    3. Det gör vi nog alla ibland! /Kathja

      Radera