To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onsdag 30 januari 2013

Att göra lista

Det vi ber om det kommer vi att få, OM vi är redo och mottagliga  ~ läs öppna för alla hintar, tecken och erbjudande som dyker upp. Det är ju så processen är - ÖNSKA -TRO (ha tillit) och TA EMOT. Men det kan ju vara lättare sagt än gjort ibland.


Så idag gjorde jag en Att Göra Lista och på listan står vem som ska ordna med de olika sakerna, Jag eller Gud. Och efter att jag hade skrivit ner min lista så blev jag så lugn, lycklig och harmonisk! Så varför inte prova du oxå.


Att göra lista

 Jag önskar:                                                                                 Vem ordnar det?

-          Att må bra                                                                            - Jag

-          Att få vara frisk                                                                   - Gud

-          Vara i harmoni                                                                      - Jag

-          Möjlighet att följa mina drömmar                                  - Gud

-          Leva i kärlek                                                                           - Jag

-          En bil som funkar                                                                 - Gud

-          Pengar till elen                                                                        - Gud

-          En lokal att föreläsa i                                                         - Gud

-          Klienter till mina kurser, föreläsningar osv                   - Gud

-          En God ekonomi                                                                    - Gud
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hur vet jag vem som ordnar mina "att-göra-saker"? Vilka saker måste jag göra själv, och vilka ordnar Gud?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra fråga! Och mitt svar är - känn efter. När du tänker på sak för sak på din Att-Göra-Lista, hur känns det då du tänker att det är du som ska ordna det? Känns det bra, självklart, naturlig? Då ÄR det du som ska göra det. Känns det stressande, jobbigt eller tröttande - överlåt det då åt Gud.

      Radera