To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

tisdag 1 januari 2013

Spå dig själv!

Hittade idag en övning via FB, den kommer härifrån. Jag ska absolut prova!
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Spå själv ditt 2013. Vad kommer att ske i ditt liv, din själ vet redan, du kan öva upp din förmåga att komma i kontakt med den vetskapen med denna meditation.
Här ger jag er en meditation som kan hjälpa er att själva ta reda på vad som sker under 2013. 

1) Börja med att tända stearinljus och släck i taket, tänd gärna en rökelse om du vill och sätt på skön meditativ musik. Har du ingen så finns det på YouTube och Spotify. Jag rekommenderar Björn Mellander om han går att finna.
2) Sätt dig bekvämt och känn hur du slappnar av i hela kroppen, fokusera på en kroppsdel i taget nerifrån och upp och känn hur du slappnar av mer och mer. När du känner dig helt avslappnad så känn hur hela du fylls av en avslappnad energi, du tar sen 10 djupa andetag och du säger till dig själv att för varje andetag så går du djupare och djupare ner i din avslappning och på 10 så är du fullkomligt avslappnad. Du är nu i ett meditativt avslappnat tillstånd.

Meditationen
Visualisera 13 män ur det vita brödraskapet som sitter i en cirkel på golvet i en vacker sal. De har vita vackra kåpor på sig med ett silver rep runt midjan. Själv sätter du dig i en vacker gyllene tron. En efter en så kommer männen fram med en gåva till dig, en för varje månad. Det kan vara en sak, symbol, färg, ord, känsla eller vision. Känn och se vad för känsla eller syner som dyker upp. Tacka varje man för gåvan även om du inte kände att det kom något speciellt. Det kanske inte sker något speciellt varje månad eller så förstod du inte just då. Den 13:e mannen ger dig något som får betydelse för hela 2013. Skriv därefter ner det som du fick till dig gällande varje månad och året. Om du vill så kan du vara kvar i meditationen en stund.
Glöm inte sedan att gå tillbaka och titta, vad hände under respektive månad? Starkaste händelsen under året? Många gånger är det först med facit i hand vi förstår hur vi ska tolka det vi får till oss , speciellt i början och då växer vi.

OBS! Är du nybörjare så tänk på att alla är barn i början och ställ inte allt för stora krav på dig själv. Övning ger färdighet lovar jag dig så öva på.
(All text är © Vivi Linde)

6 kommentarer:

  1. Hej hej! Hur ska man göra om man tycker att sitt liv är tomt pga av ensamhetskänslor? Har varit singel i 6 månader och är inte redo att träffa någon ny än men jag kan inte förstå HUR jag ska kunna träffa någon eftersom jag är för blyg för att dejta- plus att jag inte tycker att jag är "intressant" nog. Är så rädd för att bli rejected". Jag vill gärna vara singel några månader till men bara tanken på att jag ska träffa någon känns hopplös. Jag saknar även djupare vänskapsrelationer. Har en person 50 mil från mig som verkligen känner mig men hon är ganska egoistisk så jag kan inte lite på att hon finns där för mig i alla lägen. Sen har jag en skara ytligare vänner som jag fikar eller tar en promenad med men som jag inte egentligen klickar med. Varför har jag svårt att skapa nära relationer? Jag beskrivs ofta som öppen och varm men känner att det kanske inte är den Sanna bilden.

    Det är så tomt i mitt liv och kag vet inte vad jag ska göra åt det. Har försökt ganska hårt i ca 1 år att träffa nya vänner och skapa starkare band än det där ytliga. Nu känner jag vara hopplöshet och att ngt måste vara fel på mig för att det inte funkar..

    Tacksam för lite feedback!!

    Tack för att du finns

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofta är det faktiskt som så att den fina bilden andra har av en ÄR den sanna bilden och om man själv inte kan se det beror det på dåligt självkänsla, eller dålig självinsikt eller bristande självförtroende. Så lita på det andra säger och börja tro på det.

      När det kommer till relationer,och bristande sådana så kan ju det bero på en mängd olika saker - men det bästa är att man alltid kan göra något åt det. Och allt börjar i dig. Börja med att vara snäll emot dig själv, starta dagen med att se dig själv i ögonen och tala om för dig själv vilken fin människa du är. Se dig själv i ögonen och säg "jag älskar mig".

      Fundera inte så mycket på de relationerna du har, eller vill ha, utan fousera på vilka KÄNSLOR du vill fylla ditt liv med. Sätt dig gärna och skriv ner en känslobeskrivnning på hur du vill att ditt liv ska se ut. Välj även att omge dig med människor som får dig att må bra, eftersom må bra och vara i harmoni är meningen med livet. Ju mer du hittar till ditt inre lugn till känslan av att du är värd att älskas så kommer du att möta människor som får dig att må bra.

      Investera i dig själv är mitt råd till dig. Så kommer det andra när tid är. Hitta känslan av att allt är som det är och det är bra, med andra ord var lugn i att allt som sker är till ditt bästa där och då.
      /Kathja

      Radera
  2. Vilket fint svar kära Kathja, jag gick tillbaka för att läsa igen nu och såg att det jag skrivit som svar inte kommit fram, men nu skriver jag igen. Mycket tacksam för det du skrev. Att inte fokusera på vilka slags relationer jag har eller vill ha utan mer på känslorna jag vill ha i mitt liv.. Det är kärlek. Värme, uppskattning harmoni, lugn, entusiastism osv. Dessa känslorna vill jag fylla mitt liv med! Men hur går jag vidare efter det? Stort tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen bara det du ska göra. Inte så bara då det är viktigt, men "bara" som i att det inte är krågligare än så. Det du ger är det du får tillbaka är ju på något sätt grunden. Så när du ger dig själv allt det där positiva som du vill ha i en realtion så öppnar du upp för mer. Har du så skickat en önskan om en relation och hur du vill att den ska vara, vad den ska ge dig för känsla, så kommer det att dyka upp någon som matchar din bön. Se bara till att ta hand om dig själv, alltid. Och det inte för att du ska få något för det, utan för att meningen med livet är att vara rädd om sig själv, att älska sig själv och att ta hand om sig själv.

      Gör saker som du mår bra av, just "bara" för att du mår bra av att göra dem, och det kommer att leda till mer saker som du mår bra av.
      Kram/Kathja

      Radera
  3. Hej Kathja! mitt liv står verkligen stilla...jag har svårt att komma framåt. Jag är sen 1.5 år intresserad av en kvinna och har otroligt starka känslor för henne. Jag känner att hon känner samma men hon är inte fri.vi har daglig kontakt via chatt. jag har också hus som kräver underhåll eftersom min ekonomi gjort allt detta svårt.Jag är bara trött hela tiden..men har ett jobb jag trivs med iaf. vad ska jag göra för att få igång en positiv utveckiling..både i kärleken och det andra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för visat förtroende! Egentligen är livet ganska enkelt, det finns en sak man alltid ska sträva efter och när man gör det bli blr livet bra och det är att vara i harmoni. Och det blir du när du lever efter din inre rösts önskan och behov. Mår du bra så lyssnar och följer du den - mår du på något sätt dåligt så har du lyssnat mer på andra än på dig själv!

      Det jag tänker kring din sitution är att det känns som att du har fastnat, gått i stå. Du känner en massa känslor för den här kvinnan, men du kan inte få henne fast det är det du vill och därför fastna du i ett ingemansland. Du lever inte som du vill göra (i kärlek med henne) och du vågar inte gå vidare för då kanske du tappar henne.

      För att komma vidare i livet så måste du börja fokusera på det du redan har i livet som får dig att må bra. Inte se kvinnan som inte är bara din, eller huset som behöver repareras. Utan se käleken som redan finns i ditt liv, och ATT du har ett hus.

      Det du skulle må bra av är att känna mer tacksamhet, när du gör det kommer du nämligen automatiskt att byta fokus från det du inte ha till det du har. Det går inte att känna två känslor på samma gång - antingen så mår du bra eller så gö du det inte. Ju mer "må bra saker" som du hittar i ditt liv desto bättre kommer du att må. Och ju bättre du mår desto mer av det du mår bra av kommer du att få - eftersom det du ger (skickar ut) är det du får tillbaka.

      Börja att avsluta varje dag med att skicka (eller skriv ner dem och det känns bra!)tankar av tacksamhet. Tacka även för att du ska få en god natts sömn och för att nästa dag kommer att bli givande, käleksfull och harmonisk. Tacka på morgonen för att du vaknar, tacka för att du ha en tandborste osv oav. Ju mer du tackar desto bättre komme du att må - och ju bättre du mår desto mer att må bra för kommer du att få.

      Med Ljus och Värme /Kathja

      Radera