To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

lördag 6 oktober 2012

Det är du som väljer!

Jag väljer att må bra!

Sitter på jobbet och längtar mest hem om jag känner efter, så det låter jag bli, sitter istället och filurar lite på livet, tankar och val. Och plötsligt far det genom mitt huvud ~ Jag väljer att må bra! . Så är det, JAG VÄLJER ATT MÅ BRA.

Och den tanken ger mig ett sorts lugn i kroppen, jag känner hur jag börjar le i min ensamhet. Bara genom att tänka den tanken så mår jag bra! Och det är så det är, det är inte svårare än så ~ hitta tankar som får dig att le och du kommer få saker att le åt.

Jag har under en veckas tid fått något som kallas ABC-healing (Alignment By Choice) och det har gjort att jag har varit såååå trött! Förlamande trött, vilket har gjort att tanken "vad jag är trött" har farit genom mitt huvud många gånger denna veckan. Jag kan förstå att det är healingen som gör mig trött, det är ju STORstädning i det inre på gång, men jag kan oxå välja att tänka "jag städar mitt inre" eller "tack för att jag får hjälp att rena mig" eller "jag förbereder mig för nästa steg" - finns en massa saker jag kan tänka om det som sker som INTE gör att jag vidmakthåller min trötthet.

Så nu tänker jag "Jag väljer att må bra och tack för att jag får hjälp att städa mitt inre" och det gör mig pigg och förväntansfull. Det känns bättre tycker jag.

Det är detta som är Medvetet Skapande - det är detta som är Den Fria Viljan! Du kan göra vad du vill med ditt liv och du väljer vad du ska tänka och därmed även hur du ska må.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar