To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onsdag 31 oktober 2012

Retreat, eller något

Jag har, ännu lite lösa, planer på vad jag ska hitta på till våren och en av dessa grejer innefattar att ha någon form av retreat här hemma på gården. Att samla intresserade människor för en dag eller två av stillhet, tid för att bara vara, hitta sin inre vägledare och samtala med Gud. Det har gjort att jag kollar runt en del på vad som finns för att veta hur jag ska lägga upp mitt koncept.

Jag måste så klart utgå ifrån mig, vad jag vill förmedla och vad jag kan, men det är alltid bra att ha koll utan oxå. Något jag har tänkt på är att det ofta är mycket andlighet, mycket rawfood, veggmat, det luktar rökelser och jag ser långa kaftaner framför mig.

Men vart åker "Svensson"? Var åker den som är noll andlig, mår illa när man tänder rökelser och som gillar att äta biff? Jag vet att veggmat och rawfodd sägs vara bra för oss, men om jag inte gillar det då? Om jag kommer att må dåligt hela min retreat av att jag måste äta ny sorts mat, vara utan mobilen och leva med vilt främmande människor som alla verkar vara mer i det blå än på jorden?

Det tål att tänkas på! Jag tror absolut att det går att ha en retreat med syftet ovan utan att man glömmer bort att vi är människor i första hand, människor med vanor och behov och det gör att man ofta får ta det lite lugnt när man ska prova och införa nya grejer.

Jag funderar vidare så får vi se vart jag landar...


1 kommentar:

  1. Oiiii redan folk som har anmält sitt intresse! Tack, tack, tack! <3

    SvaraRadera