To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 26 oktober 2012

Styrkan i bönen

I Bibeln står att man ska be oupphörligen och det fick mig att tänka på nyttan med bön och attraktionslagen.

När du ber till Gud gör du samma sak som när du skickar önskningar eller tacksamhet till Universum, du formulerar dig bara på ett annat sätt. Men be gör du likväl. Att BE är ett formulera ord av tacksamhet, förtvivlan, önskningar eller kanske bara ett vardagligt samtal - när du gör det så känner du känslor och dessa känslor är energi som skickas ut till Universum (Gud!) som svarar an på dessa.

Lätt som en plätt!

Den viktigaste bönen är en bön av TACKSAMHET - genom att sända tankar och ord av tacksamhet höjer du din energinivå och det du då skapar är gott för dig. Själv Tacksamhets-bombade jag Gud i förrgår och igår dök det upp 1059kr extra på mitt konto. Tack för dem!

För mig är det viktigt att sända böner av tacksamhet eftersom jag känner hur det får mig att må bra, att det sedan blir en bonus i form av manifesteringar så tackar jag extra för dem. Men det viktiga är att jag MÅR BRA av att göra det.

Genom att fokusera på det man är tacksam över i nuet så undviker man oro och ångest, man höjer energinivån i kroppen och man mår bra. Jag skickar tankar av tacksamhet till allt. Tack för mat, att jag är frisk, vädret, bilen som tuffar på, mitt jobb, min man, friska och lyckliga barn, livet, min säng, att jag sovit gott... osv...osv...

Prova!

Ps . Att avsluta sin bön med Amen är att säga "så skall ske" eller "sannerligen"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar