To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 19 juli 2013

~ Moder Theresas Bön ~ 

 Låt det idag finnas frid inom dig. Må du lita på Gud att du är exakt vad du är menad att vara. Glöm inte bort de oändliga möjligheterna som föds från tro. Må du använda de gåvorna som du har fått, och ge vidare den kärlek som har givits dig. Må du vara tillfreds i vetskapen om att du är ett Guds barn. Låt den närvaron sätta sig i din kropp, och ge din själ friheten att sjunga, dansa lovorda och älska. Den finns där för oss alla.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag har en fråga, men svara bara om du känner för att det är en fråga du vill svara på kostnadsfritt då.
    Jag försöker ju verkligen bli bättre och bättre på att inte tänka negativa tankar om andra personer, i så fall försöker jag att inte tänka på de personerna alls. För att inte få en negativ känsla liksom. Men det är ju kännt att vi ju ändå omöjligt kan gilla ALLA och vissa kommer man ju helt enkelt inte överens om och personkemin stämmer inte! Man gör det ju enklast för sig genom att undvika dessa personer – om man då KAN. Men t.ex. på en arbetsplats då..Jag gillar merparten av mina kollegor och vissa kommer jag överens med bättre än andra och sen har vi några som jag egentligen gillar som personer och kollegor, men – jag kan störa mig på vissa saker de gör VARJE DAG! Så hur ska jag hantera det? Eller rättare sagt – det ger mig ju en KÄNSLA där jag blir irriterad och upprörd (en negativ känsla). Och vad sänder jag ut då och hur påverkar det mig i sin tur då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart svarar jag med det jag kan! Jag hjälper dig och du hjälper någon annan, på så sätt kan vi göra världen till en ljus och fin plats fylld av kärlek.

      Jag skulle vilja börja med att säga att vi visst kan gilla alla, det väljer vi själva. Vi är så vana vid att se det som att vi inte kan, men vi kan allt vi vill. En sak som kan vara bra att påminna sig om när man känner negativa känslor för någon annan är att vi alla är ETT, tänker du negativt om någon annan tänker du negativt om dig själv. Du vet, du ska behandla andra som du vill bli behandlad. Där finns ett grundtänk som gör att det blir svårare att tänka hårda ord mot någon annan. Det är även som så att vi hjärna är funtad på det sättet att den inte "fattar" om du tänker en tanke om dig själv eller någon annan, det är ju därför det fungerar att affirmera och visualisera sig till ett bättre mående. Våra hjärnor ser inte skillnaden så länge som känslan är äkta.

      Men det viktigaste av allt är att inse att när du stör dig på någon annan så handlar det alltid om dig själv, alltid. Vi projicerar saker på vår omgivning, och vi speglar oss i andra. Det där är en otrolig gåva! Genom att studera vad och varför du stör dig på andra så hittar du vad du ska jobba med hos dig själv, du blir alltså vägledd i den egen utveckling.

      Ta till exempel att du stör dig på din partner, du tycker inte att denne hjälper till tillräckligt där hemma. Det handlar aldrig om hen, det handlar om att du önskar att du kunde ligga på soffan och pösa en hel dag, eller att du önskar att du inte satte andra före dig själv, eller... Förstår du grejen?

      Nu vet jag inte vad det är du stör dig på, MEN du kan själv klura ut vad det är som sker hos dig som gör att du reagerar som du gör. Fråga dig själv - varför? Och lyssna på svaret.

      Sedan är det även som så att ju bättre du blir på att fokusera på dig själv och ditt nu, desto mindre kommer du att bry dig om andra. Och det är ALLTID viktigt att i första hand ha fokus på DIG och ditt NU.

      Men om du tar till dig detta och använder dig av det så kommer du att se en förändring, se det du stör dig på hos andra som en gåva, en gåva som visar sig vilket som bör bli ditt nästa steg i din utveckling. För det du ger är det du får tillbaka, så lägger du en massa tid på att störa dig på andra...ja du kan säkert själv räkna ut hur det blir i förlängningen.

      Hoppas att det hjälpte någon, annars fråga vidare! <3

      Radera