To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

måndag 19 september 2011

Utveckla dig själv - utveckla universum!

Jag har som mål att var dag lära mig något som utvecklar mig som människa - just för tillfället läser jag boken The science of getting rich av Wallace D Wattles, och sedan blir det The science of Being Great - båda finns att ladda ner på nätet (eller hör av dig till mig så kan jag mejla dig dem). De bygger på Attraktionslagen och relaterar till en del till Bibeln. Budskapet är det samma som i The Secret, det är nämligen som så att dessa böcker ligger till grund för just den boken! The Secret tanken är ju som sagt ingen ny tanke utan har funnits lika länge som vi människor har funnits. Wallace D Wattles böcker är förvisso på engelska men de är lättlästa, han går inte i detalj in på vetenskapen bakom Attraktionslagen, Tankens Kraft, utan förklara bara hur det funkar och att det funkar. M.a.o även Du kan skapa dig det liv du vill! Be - skapa rätt känslor och släpp taget om din önskan och lita på att Universum/Gud kommer att leverera - så kommer du att få just det liv du tidigare bara har drömt om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar