To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 1 mars 2013

En detaljerad beskrivning av min Onlinekurs


Kursen via webinär är avslutad, MEN du kan gå min nya Onlinekurs om du är intresserad. Den hittar du HÄR. 
Det är en kurs i tre delar som du får via mejlutskick, med andra ord du tar det i din takt när du har tid. Mer info att läsa har du här.


*************************************************


~ Kursbeskrivning ~

Det är som det är och det är bra.
Medvetet skapande, vägen till harmoni. 
kl.19-20 den 10 och 17 mars 2013

Hela kursen går ut på att hitta vägen till meningen med livet – att leva i kärlek och harmoni med allt i livet – oavsett hur det ser ut och avsett vad som händer och att du genom att hitta dit kan börja skapa ditt liv till det du vill.   

Jag bygger det på mina erfarenheter som Socionom och alla klientsamtal jag har haft utifrån ett Lösningsfokuserat tänk, KBT och MI och så kombinerar jag det med allt vad Attraktionslagen innebär, det mesta taget från den vise vägledaren Abraham Hicks och dennes underbara budskap om hur livet bör levas för att levas gott. Allt jag förmedlar till dig är sådant jag har använt mig av själv, sådant jag sett fungerar på ett enkelt men effektivt, sätt. 

Konceptet är via webinär – vilket innebär att du får en länk via mejl och på angiven tid så loggar du in, väl där kommer du att höra mig samt se det jag eventuellt delar via min skärm, det finns också möjlighet att interagera via text med mig och de andra.  Anmälan sker via mejl till kathja.rosberg@gmail.com 

Själva innehållet, med viss reservation då jag har förmågan att sväva ut, är följande: 

Del 1 – Jag pratar om vikten av att lyssna på sig själv, sin inre röst, hur man hittar den och vad som händer när man inte lyssnar respektive lyssnar på den. Men även om vikten av att se livets kontraster som något som hjälper oss att hitta vår väg till kärlek och harmoni i livet. Allt handlar om att hitta känslan av att oavsett hur livet ser ut så är det som det är och det är bra. Vi pratar om grunden till att må bra helt enkelt. 

Jag talar även om meningen med livet, att hitta sitt Jag, och hur man kan hitta till sig själv och vem man är samt varför det är viktigt, hur vi blev de vi är och hur vi kan ändra på det vi inte är nöjda med, oavsett vilket område det handlar om.  Jag pratar om det som i dagligt tal kallas för Attraktionslagen, att vi är skapare av våra egna liv och vad det innebär i realiteten, men även att det inte är något nytt påfund utan en grundläggande mänsklig förmåga som vi alla har, men allt för ofta inte utnyttjar.  

Del 2 – Här går vi djupare in på vad allt du lärde dig i del ett innebär, hur du kan lära dig att lyssna inåt, hur du gör för att skydda dig från livets påverkning och hur du bevarar harmonin i ditt jag, men även vad du kan göra de gångarna du inte fixar det. Det blir en hel del prat om tankar och känslor - vad som gör att du tänker och känner som du gör och vad du kan göra för att ändra det du inte är nöjd med. Men framför allt hur dessa påverkar hela ditt liv både i det inre såväl som i det yttre.   

Givetvis får du diverse redskap för att för att hitta dit – till kärlek och harmoni – i båda delarna. 

Mellan tillfälle ett och tillfälle två har du möjlighet att höra av dig till mig via mejl för att få personlig vägledning, varje tillfälle är ca 1 timme beroende på hur mycket jag svävar ut och ni fråga. Allt detta till det facila priset av 645kr inkl moms.

2 kommentarer:

  1. Hej Kathja. jag skulle gärna vilja vara med!!!! Men kan bara den första gången tyvärr.. Blir det fler gånger tro?

    Har även en fråga angående ett inlägg du skrev här nedan om att låts känslan vägleda dig till det som är rätt för dig, men om man styrs mycket av sina rädslor få? Om jag hade valt bort det som jag haft stort motstånd till så hade jag fortfarande suttit på mitt flickrum med 0 erfararenheter:). Kramar Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar upplägget iaf. Vill du så kan du ju alltid vara med på del 1 och få del 2 i efterhand, kan sänka priset lite. Har inte bestämt ännu om det blir fler gånger med detta, beror ju lite på efterfrågan. Men kanske en gång bara för dig. ;)

      När det kommer till din fråga så är det självklart så att man inte ska låta rädslorna styra så att man bli sittande inne resten av sitt liv, MEN det hade du inte mått bra av utan det hade skapat ångest och likande hos dig. Så det gäller att hitta det som får dig att må bra och så jobba dig därifrån, inte fastna, livet går ut på att expandera och det gör du inte om du sitter hemma och är rädd och ångestfylld.
      /Kathja

      Radera