To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 13 april 2012

Attraktionslagen

Attraktionslagen innebär att ”lika attraherar lika”- det du sänder ut får du tillbaka – på energinivå. Allt är energi. Allt – du, jag, allting runtomkring oss, och eftersom allt är energi så skapar du allt i ditt liv genom det du sänder ut.  


Vi lever i ett vibrerande Universum. Vi vibrerar alla med vår egen frekvens och bildar tillsammans det enorma energifält som vetenskapen säger oss att allt är skapat ur. Och eftersom allt i vårt Universum (från växter och palats till hela planeter) utgår från samma energikälla bär det här energifältet på oändliga möjligheter, en oändlig potential. Fältet av obegränsade möjligheter har så många namn. En del forskare kallar det kvanthologrammet, en del plenum eller nollpunktsfältet. 


Allt börjar i tanken. Processen är tanke – känsla – handling. Det du tänker på kommer du att få. Eftersom lika attraherar lika är glädje och skratt en av de bästa känslor! Den skapar mer av det som får dig att må bra. Du behöver inte gå och tänka på ”god hälsa” eller ”pengar på banken” hela dagarna – önska en gång och lev sedan ett liv i harmoni så ska du se att du kommer att få.


För det krävs varken tur eller hårt arbete för att vara lycklig eller för att få det du drömmer om eftersom alla fysiska manifestering som du förknippar med denna lycka dyker upp så fort du finner en övertygelse stark nog att hålla din uppmärksamhet borta från sådant som känns obehagligt. Så fokus på det positiva i livet! Var tacksam över allt du har, fokusera på det och inte på avsaknad. Sänd tacksamhet till ditt liv, din säng, rinnande vatten, mättnadskänsla, solsken, fågel sång…


Varje tanke är skapande men ju starkare känsla som är förknippad med tanken desto kraftfullare skaparpotential har den. Många bäckar små gör skillnad men en fors gör underverk! Det innebär att essensen av tankar sammanlänkade med starka känslor – antingen positiva eller negativa – kan dyka upp i din erfarenhet mycket fort.


Skapelseprocessen består av tre steg.


·         Önska. Du önskar medvetet, tex i bön, men du önskar också automatiskt varje gång du upplever en kontrast. Din fokusering på ett ämne är automatiskt en inbjudan för detta ämne att delta i din verklighet.
·         Leverera. Attraktionslagen samlar ihop alla komponenter som behövs för att du ska kunna uppleva din önskan, Universum/Gud står för leverns. Du medverkar inte i det här steget! Med andra ord fundera inte över hur detta ska gå till, njut bara av tanken på att du kommer att få.
·         Tillåt. Du tillåter dig själv uppleva det du önskade genom att inte göra motstånd i form av motstridiga övertygelser (genom att tro att det är svårt/omöjligt).


Så här går det till: när du har övat upp din uppmärksamhet på ett visst ämne börjar attraktionslagen leverera idéer, omständigheter, förutsättningar, upplevelser, andra människor och allt möjligt annat som matchar din dominerande, invanda vibration. Då sådant som matchar tankarna du har hyst börjar dyka upp runt omkring dig utvecklar du allt starkare vibrationsvanor. Din en gång lilla och obetydliga tanke har nu utvecklats till en stark övertygelse – och starka övertygelser spelas alltid upp i din erfarenhet. Detta fenomen kallas fysisk manifestering. 


Viktigt är dock att vara medveten om att du inte skapar med ord – du skapar genom att uppmärksamma något! Om du fokuserar på något existerar det i ditt medvetande, oberoende av om ditt syfte är att behålla det där eller avlägsna det därifrån. Du kan t. ex. inte tänka tankar av typen ”Jag önskar att jag inte var fattig” om din avsikt är att vara rik. ”Jag önskar att jag inte var fattig” är en avsikt att förbli fattig. Inte fungerar inte som mer än ett mellanslag då du skriver en text, den ändrar inte fokus i sak utan det du önskar är det samma som att ordet ”inte” var utelämnat. Ett bra sätt att komma förbi detta är att träna på att tänka och prata i termer där ordet ”inte” är exkluderat. 


Du attraherar med andra ord essensen av dina tankar! Varje ämne är egentligen två ämnen. Ta t. ex. ämnet pengar. Du kan fokusera på detta ämne utifrån en känsla av att vara förmögen, men du kan också fokusera på det utifrån känslan av att vara fattig. Frekvensen av dessa två vibrationer är totalt olika varandra, vilket betyder att två verbalt identiskt formulerade önskningar om mer pengar kan ge helt olika resultat. 


I ett attraktionsbaserat universum existerar ingen uteslutning. Du skapar inte med ord – du skapar genom att uppmärksamma något!  Om du fokuserar på något existerar det i ditt medvetande, oberoende av om ditt syfte är att behålla det där eller avlägsna det därifrån. Du kan t. ex. inte tänka tankar av typen ”Jag önskar att jag inte var fattig” om din avsikt är att vara rik. ”Jag önskar att jag inte var fattig” är en avsikt att förbli fattig. 


Det är, förutom att vara medveten om vad man faktiskt fokuserar sig på, bra att vara öppen i sina önskningar. Låt oss säga att du vill ha ett nytt jobb. Eftersom det är essensen av dina tankar och känslor som manifesteras är det rent av idiotiskt att önska en viss tjänst på ett visst företag – därför att Du kan inte veta ifall de tankarna/känslorna/upplevelser du önskar kommer att matchas på just det stället! Men Universum/Gud vet. Så om din önskan om just den tjänsten i realiteten inte stämmer överens med din faktiska önskan kommer jobbet att utebli. Det samma gäller allt! Önskar du dig ett förhållande, fokusera då på hur du vill att det förhållandet ska vara – inte med vem. Och Universum/Gud kommer att ge dig just det du ber om. Men går du och önskar ett förhållande med en viss man/kvinna och det inte matchar din utsända energi så kommer du att förbli singel. 


Lika attraherar lika är grunden i Attraktionslagen – så önska utifrån de positiva känslor du vill uppleva och fyll sedan livet med skratt och glädje! Därför att mår du bra kommer du att attrahera mer av det som får dig att må bra, med andra ord det du önskar. Utelämna ordet ”inte” så mycket det bara går och fundera inte över hur saker och ting ska lösa sig, överlåt det till Universum/Gud att lösa det, var bara öppen för det som dyker upp i ditt liv. Följ positiva impulser om att göra nytt och du ska se att dina drömmar kommer att manifesteras en efter en. Lycka till!



3 kommentarer:

  1. Så jättebra skrivit! Jag behöver bli "påmind" nu för att hålla fokus på min önskning! Jag har "beställt" en lägenhet av Universum. Massvis med detaljer och vips så har den lägenheten dykt upp! Alltså en exakt sådamn som jag visualiserat och tänkt på. T o m färgerna stämmer! Blev nästan chockad när den dök upp på hemnet. Kände att den verkligen var vår. Inte vet jag hur den ska bli vår, men en lottovinst eller något annat som ger oss den ekonomiska möjligheten. Det är ju Universums sak att klura ut hur, inte min. Jag har gått förbi den, tänkt att jag bott i den fantiserat hur jag ska möblera den och t o m kollat möbler till uteplatsen! Det är visning nu för tredje gången i helgen kanske tyder det att priset är för högt. Jag kommer inte att sluta hoppas för jag har beställt den, men även lagt "eller något bättre" så vi får se hur det går. Har du något bra tips vad man kan göra mer? Har även beställt en automatväxlad bil till min man som är ryggopererad och ska opereras igen i Maj. Det är ingen jättevanlig bil men ändå ser jag likadana överallt och ibland flera gånger när jag är ute. Så jag tar det som ett tecken att den är på gång. Ha en trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  2. Underbart! Det låter som att du har bra koll och fixar det galant. Börja bara inte att tvivla, var aktsam på vad du tänker om saker och ting, undvik att tänka grejer som "kanske tyder det att priset är för högt" - behåll ett positivt fokus. Och ah ett positivt fokus på så mycket som det bara går! Var tacksam över de små vardagliga sakerna, börja dagen med att se dit själv i ögonen och säga "jag är Gudinna i manifestering. Allt jag önskar och ber om kommer till mig lätt och i glädje. Tack för det". Grattis till lägenhet och bil!

    SvaraRadera
  3. Tack för din pepp! Ja ska försöka att bara vara positiv inför det här. Måste lämna över finansieringen helt till universum/Gud. Det är inte så lätt lätt men det ska bara gå! Och det är tack vare din och alla andra härliga LOA - bloggar där man hittar så mycket inspiration när man är nära att ge upp!
    kram

    SvaraRadera