To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

lördag 7 juli 2012

Vikt och Attraktionslagen

Du är vad du tänker och du är vad du äter - men du äter vad du tänker! Det är inte maten i sig som gör dig överviktig, det är vad du tänker kring maten. Du kan med andra ord tänka dig smalare och sundare, visst låter det bra?!

Bit för bit i livet tar jag mig an med hjälpa av attraktionslagen och Medvetet Skapande och nu har turen kommit till min fysik och därmed även min vikt. Jag vägde 65-67 kg när jag gick på gymnasiet, men gick under några år där efter sedan upp till att väga 75 kg eller strax där över. Jag har tre barn, födda 1991, 1992 och 1994 - efter alla tre förlossningarna så landade jag på 76-77 kg igen. Varje gång!

Det har gjort att jag allt för många gånger har tänkt att "76kg är min vikt" (idiotiskt jag vet!!!!) Nu har jag aldrig varit mycket för att träna, men tog tag i det inför vårt bröllop förra året och på kort tid blev jag 67 kg vältränad jag. Så hade vi inte möjlighet att förnya kortet och nu ett år senare insåg jag att jag började närma mig... 77 kg igen! Utan att jag hade ändrat mina matvanor, eller motionsvanor gled jag sakta upp för viktskalan mot det jag såg som "min vikt".

Då insåg jag har gjort i alla år, jag har tänkt mig till min vikt. Och när jag väl insåg det så började jag tänka om. Med hjälp av lite EFT och några affirmationer jag hittade på min favvis blogg "rosaglasögon.se" så har jag nu gått ner 4,5 kg på 2 veckor.

Det jag har gjort är att jag numer tänker att min vikt är 65 kg och att allt jag gör bidrar till att min kropp kommer i balans igen. Jag känner numer efter vad jag vill äta (med andra ord vad jag behöver äta) och när jag ska äta. Det har gjort att jag äter oftare, med ca 2,5-3 timmar mellan målen, jag äter i huvudsak protein, grönsaker, ganska lite kolhydrater, i princip inger socker annat än det som finns i frukt och maten, och jag äter nötter, bananer och bär samt keso, fil och yoghurt.

Lätt som en plätt! Faktiskt. Förvånansvärt lätt. Och då åt jag innan godis i princip varje dag, gillar mackor, och slarvade ofta med maten. Ser fram emot att nå 65 kg målet till hösten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar