To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 7 oktober 2011

Be om vad du vill, även om pengar...

Många människor, kristna som otroende, anser att pengar är av ondo. Pengar är fult och inget man ska stäva efter att ha mer än nödvändigt utav. Men om jag nu vill leva mitt liv i överflöd, om jag nu anser att jag mår bra, blir lycklig och kan göra gott om jag har snuskigt mycket pengar - kan jag då med gott samvete be om det?

Jag säger JA! Därför att oavsett om du pratar Gud eller Attraktionslagen så utgår de ifrån den goda känslan, att du ska må bra - vara lycklig. Och därför är det som får dig att känna positiva känslor bra. När du ber om 100 000kr så ber du ju egentligen inte om pengarna, för du tänker väl inte bara ha dem liggande i en hög så du kan titta på dem?

Du ber om den sköna känslan av tillfredställelse, av nöjdhet, av välbefinnande som användandet utav pengarna ger dig! Pengar i sig har nämligen inget värde, det är först då de sätts i rörelse som de får det. Det är då de kan skapa en positiv känsla. Och Gud vill att du ska stäva efter att må bra, vara lycklig och utvecklas som människa var dag i ditt liv anser du så att pengar behövs för det - ja be då om det!

Bibeln säger.
1 Timoteus 6:10 "Ty kärlek till pengar är roten till allt ont" Lägg märke till skillnaden. Kärleken till pengar är roten till allt ont, det står inte att pengar är roten till allt ont! När vi älskar vår ägodelar och våra pengar för mycket, blir de en falsk gud. Du ska inte älska pengar mer än du älskar Gud, livet och dig själv. Du ska även vara villig att ge bort allt du äger i en blinkning om det skulle behövas, mer ska de inte betyda för dig (och du kan ju vara lugn i att du kommer att få nya så det spelar egentligen ingen roll :)). De får inte vara viktigare än själva livet - för då skapar de inte den goda känslan!


Men skapar du gott med pengarna, mår du bra av dem och låter du dem rulla - jag då är det bara att be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar