To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

torsdag 20 oktober 2011

Börja i rätt ända...

"Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också." (Matt. 6:33)

Vad innebär det? Måste man läsa bibeln, tro på allt som står där och sedan öppet säga att man är kristen? Eller vad handlar det om?

Ja, det beror ju på vem du frågar! För mig är det viktigast att förstå budskapet. För om du förstår hur allt fungerar så kommer du att få allt du vill. Om du fattar att bakom allt du ser och upplever i världen ligger Gud, eller Universum om det känns bättre. Allt levande är sammanlänkat via energi (Gud) och eftersom allt hänger ihop kan du frammana vad du vill, när du vill. Om du tittade på filmen om kvantfysik som jag la upp tidigare så är du med på vad jag menar. Och kvantfysik eller ej, det är bara ett ord, ett vetenskapligt namn på att det du ber om och tror på kommer att manifesteras i din upplevelse av livet! Att söka Guds rike är att se att om jag älskar mig själv och alla andra så kommer jag att leva i den goda känslan (harmoni, kärlek och lycka) och det genererar mer av det goda (det du vill manifestera!) i ditt liv. Om jag ger till den som har mindre kommer jag att få mer. Om jag hjälper, stöttar och lyfter andra (så länge som det sker i den goda känslan!) så kommer det alltid att finnas andra för mig. Det är att söka Guds rike - och det är att låta attraktionslagen göra det den kan bäst. Ge dig det du vill i livet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar