To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 28 oktober 2011

Var tacksam och nöjd

I biblen står: "Var alltid glada, be ständigt och tacka hela tiden Gud. Gör så det är Guds vilja i Kristus Jesus.
(1 Thessalonikerbrevet 5:16-18)


Känns det igen? Attraktionslagen säger - önska det du vill ha men var tacksam över det du redan har! Du kan inte önska en ny Audi och tro att den ska komma till dig om du inte är tacksam över din gamla Volvo. Så enkelt är det. Var tacksam över att du kan ge dina barn makaroner med ketchup till middag istället för att ha dåligt samvete för att de inte kunde få pizza. Var tacksam och uppskatta dina vackra ögon istället för att misströsta över valken på magen och de mindre fasta låren! Var tacksam och uppskattande och du kommer att få mer av det goda ty dina tankar attraherar lika. Var tacksam över den elräkningen för den visar att du har ett hus med el.

Det är så lätt att fastna i det man inte har och det man inte är nöjd med - men det kommer bara gör att du blir kvar i landet av misströstan och brist. Det finns alltid något att vara glad över så väl att vara det! Se förbi det du inte vill se. Välj att inte ta åt dig hårda ord, utan var tacksam över att du lever. Uppskatta att vakna på morgonen och bry dig inte om att det regnar. Tacka Gud och Universum för livets alla gåvor! Det gör jag... Och det är långt mycket trevligare att vara glad och nöjd (även om det inte alltid är och har varit lätt!!!) än att vara deppig och ångestfylld med fokus på det man inte har... (- och om det inte funkar att var glad och tacksam - bli arg! Få ett "damp-ryck" och skrik av dig. Ty det är bättre än att fastna i negativt segande:))

4 kommentarer:

  1. Nu har jag läst igenom hela din blogg och jag måste säga igen att jag gillar den jättemycket. Du skriver och förklarar på ett fantastiskt sätt! Ända sedan jag läste "Samtal med Gud" böckerna har jag varit intresserad av kopplingen Bibeln-Attraktionslagen. Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! Jag ska fortsätta att förklara på mitt sätt *ler*. Själv började jag oxå i den ändan, med Samtal med Gud, The Secret, LoA osv och har först nu börjat fatta grejen med bibeln. Men för mig är kopplingen så uppenbar att jag bara måste läsa, tänka och skriva om den. Att skriva här är främst ett sätt för mig själv att utvecklas, lära mig nytt och nå nya höjder - kan jag så bidra även till andra är det ju underbart! <3

    SvaraRadera
  3. Intressant (och klockrent) inlägg! Jag hittade hit genom Silverloas Blogg! :) Kram

    SvaraRadera
  4. Välkommen hit Tess! Hoppas att du kommer att trivas <3 /Kathja

    SvaraRadera