To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onsdag 7 december 2011

Hur mycket är du värd?

Att när man sysslar med attraktionslagen försök attrahera pengar är nog inte helt ovanligt. Att dra till sig 500kr, eller kanske 1000, eller 10 000kr brukar inte vara något problem, men då det kommer till att attrahera en större mäng pengar typ, 100 - tusentals kronor, miljoner kronor, miljarder kronor, då är det inte alltid det går lika bra...

Det är för att det inte är helt ovanligt att man har inbyggda spärrar kring just pengar. "Det är fult att vara rik", "Pengar är av ondo", "Ska man tjäna pengar måste man slita hårt", "10 000 kr är mycket pengar" "Jag kan inte ta mer än xxx betalt för mer är jag inte värd" osv osv. Och alla dessa tankar och negativa känslor kring pengar gör att vi inte släpper in universums pengagåvor hur mycket vi än önskar och tror!

Så mitt tips om du ska önska en bättre ekonomi, ekonomisk frihet osv är att först titta på din egen inställning till pengar, rikedom och jobb... Sedan arbeta med att matcha upp din inställning och syn på pengar och ditt eget värde till nivån av vad du önskar.


2 kommentarer:

  1. Precis på pricken en beskrivning av mig! Jag har spärrar inom mig som jag först nu förstått kommer från min uppväxt. Jag hade världens mest fina och underbrar föräldrar. Vi hade det ganska gott ställt, inte förmögna men ändå. Mina föräldrar var så solidariska och omtänksamma mot de som hade det sämre ställt så på något sätt bad de nästan om ursäkt för att de hade det bättre. De hade börjat med tomma händer och jobbat hårt för varenda krona så de hade väl förtjänat det de hade. De var varma och generösa och delade med sig. Men någonstans ligger det här i mig och gror det har jag förstått nu när det funkar så bra med attraktionslagen i nästan allt utom pengar. Så jag har verkligen något att jobba på.
    kram

    SvaraRadera
  2. Första steget till förändring är att se att där finns något att ändra på! Just vad det gäller detta med pengar så tror jag att det är vanligt att man har spärra som gör att man faktiskt inte ser att man är värd en lön på 100 000kr/månaden - vilket då klart gör att då får du inte den lönen. Själv är jag uppväxt men tänket att pengar har man alltid för lite (fast min mamma alltid har haft ett hyggligt sparkonto, att användas i fall att om...), det är fult att vara rik (kapitalister!!!!), man ska inte slösa (bättre att tex sy kläder själv...) osv osv- så jag har fått jobba med detta. Är ännu inte i mål, men kan nu iaf säga att jag är värd att vara rik och jag kan shoppa utan att få dåligt samvete ;)

    SvaraRadera