To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

söndag 5 februari 2012

Förlåt dig själv!

Det flesta människor har saker hos sig själv, saker man sagt eller gjort, som man kanske inte är super nöjd med. Har du det är det dax att du förlåter dig själv för att du inte är perfekt - för vem är det?

Sätt dig och skriv ett brev till dig själv. Skriv det för hand! Vräk ur dig allt du är besviken över med dig själv, alla dina tillkortakommanden, alla saker du önskar att du hade gjort, eller gjort annorlunda.

När det är gjort förlåter du dig själv - trots allt detta förlåter jag mig själv. Jag är inte mer än människa och förtjänar att bli förlåten. När du känner att du är nöjd med ditt brev (du ska känna att du har fått med det du ville och framför allt känna att du är förlåten) så elda upp brevet. Se alla dina missar gå upp i rök, lämna dem bakom dig och tänk inte på dem mer. Du är förlåten!

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte förlåta mig själv, mitt liv är oerhört svårt att leva pga mitt misstag, jag mår jättedåligt resten av livet. Det sitter mycket djupt i mig denna skuld.

    SvaraRadera
  2. Jag mejlar dig till helgen. Var rädd om dig så länge och ge inte upp! Du kommer att kunna förlåta dig själv med rätt hjälp så går det.

    SvaraRadera