To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

tisdag 28 februari 2012

Intuition

Har du sett hur en flock fåglar kan flyga fram och åter i skyn, alla vänder som given signal, men man hör inte att de prata med varandra. Det är som att de delar tankar! Och så är det, de är alla delar av ett.Precis som vi människor alla är delar av ett. Det är därför avläsningar och vägledningar mm fungerar. Själv har jag ju ganska nyss börjat jobba (fast det är inget jobb, bara nöjde!) med att utveckla, eller väcka kanske jag ska säga, min intuitivitet. Och det är så roligt!

Tex så brukar jag alltid gissa vem det är som ringer. Det går oxå att gissa, eller känna in, vem det ringer till. Som härom dagen då det ringar här hemma och jag säger till min man"det är till dig" innan jag hade nått fram till telefonen. Han kollar först och ser att det är min mamma och ger så klart telefonen till mig. När jag så svarar är det min mamma - som vill prata med min man om en sak!

Jag brukar även roa mig med att gissa hur mycket det kommer att kosta då jag är och handlar. Det är löjligt roligt att ha rätt. Man handlar för närmare 2000kr och gissar fel på en tjuga, det är helt okej tycker jag.

Eller så gissar man vad klockan är innan man tittar.

Prova! Ju mer du övar desto bättre kommer det att gå. Och lita på det första som ploppar upp i huvudet på dig - börja inte tänka och/eller analysera för då är du fel ute. Känn svaret! Lycka till.

1 kommentar:

  1. Det är som du säger, jättekul, att leka sig fram på det här viset! :)

    Jag minns en gång när K var och hälsade på mig i Stockholm... precis när vi träffats. Han frågade mig vad klockan var och jag sa "guess". Han gissade exakt rätt när han sa 13.27. Det var ju roligt. Efter ett tag frågade han igen. "Guess". 15.26, sa han då och det var helt rätt igen. På kvällen frågade han igen (nu bara för att det blivit en grej), "guess", sa jag. 18.58, sa han och det var exakt IGEN! Verkligen superkul! Haha!

    SvaraRadera