To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 2 mars 2012

Det du ger kommer du att få

Som Du sår får du skörda, det är en av Universums naturlagar. Det har sagts ett oräkneligt antal gånger, men frågan är om alla verkligen är fullt ut medvetna om vad det egentligen betyder. Det jag tänker om mig själv blir verkligt - för jag är ju inte mer än en projektion av min tanke, en fysisk manifestering av de beslut som jag har tagit av hur jag tänker mig allting vara. Det är jag som ser till att varje ögonblick i mitt liv fylls med mening. Det är fantastisk gåva att skapa varje sekund av vårt liv, och skänka det värde. Det är självklart lättare när livet flyter på enkelt och ledigt, och svårare när det är mörkt och tungt. Men vi har hela tiden möjlighet att se att det finns en mening, också när vi ser med ögon av sorg, ilska eller rädsla. Tror du bonden beklagar sig över att det inte växer betor på hans åker när han sådde korn? Det samma borde gälla dig och ditt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar