To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 7 december 2012

Hur mår du?

Det är mycket på gång just nu och då tänker jag i första hand inte på att julen står för dörren. Jag kom att tänka på att det är ju allmänt mycket tal om Den Nya Tiden vi är inne i, allt från Maya kalenderns 21 december 2012 till Bibeln tal om att vi nu är i den Yttersta Tiden - den tiden som innebär att vi alla snart ska komma att leva i ett Paradis på jorden. Vetenskapsmän pratar om polskifte osv osv. Läser man kring vad detta innebär så finns det vissa gemensamma nämnare så som mer andlighet, högre medvetenhet och medvetande samt att vi ska bli vegetarianer (!).

Hittade en sida kring The Shift där man talade om just energinivån. Att bli mera medveten är att vibrera på en högre frekvens. En variant på detta scenario inför 2012 är att studera frekvensen som jorden vibrerar i. Enligt något som kallas Schumanns, något man mäter jordens vibrationer i fattade jag det som, så har jordens frekvens varit konstant i tusentals år, 7,83 cykler i sekunden. Men sedan 1980 har den frekvensen gradvis ökat till 12, och våra kroppar är helt anpassade och beroende av denna jordpuls.

Det upptäckte man för 50 år sedan när man började skicka ut människor i rymden. Utan denna lågfrekventa strålning blev astronauterna sjuka. Det är ju rimligt att tro att vi alla påverkas av denna energi höjningen och att om man är mer mottaglig, m.a.o våra Jag strävar efter att vara i harmoni med allt, inklusive jorden, så känner vi av detta.

Medan människor som inte är mottagliga, ännu inte redo för nästa fas, inte märker av det annat än att de mår dåligt, är stressade, blir sjuka osv precis som astronauterna!
Låter ju rimligt iaf...

Jag har i alla fall märkt att det är många omkring mig (inkl jag själv!), i huvudsak människor som kanske är mer upplysta om jag nu får andvända det ordet, som mår underligt just nu. Det svänger mellan känslor, det kan kännas som att man har backat flera år i mående, man sover dåligt, drömmer underligt osv osv. Men utifrån allt jag kunnat läsa mig till kring energier och förändringar runt oss så är det BRA att vi mår "dåligt" det visar bara att vi håller på att höja vår energi och medvetandenivå - och med andra ord det har inte med oss att göra per se, utan mer med att göra att vi gör oss redo för nästa tid. Och det är ju positivt!

4 kommentarer:

  1. Tack för tröst när det känns uppochned - alltid mest UPP dock :) Mycket tack vare dig! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det mest är upp i alla fall! Låt det vara lite upp och ner de stunderna det är så och var lugn i att allt är som det ska vara. Allt bara är och det är bra. /Kathja

      Radera
  2. Älskade det här inlägget! Och jag som just spikat att bli vegetarian ligger alltså helt i fas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Jag ahr oxå märkt hur jag mer och mer dras åt att äta annat än innan, blir helt enkelt sugen på andra saker nu än förr. I Biblen står att vi ska leva i ett paradis på jorden och vi ska alla vara vegetarianer och det går igen inom flera falanger detta att vi ska äta rawfood och vegge mat.

      Jag tycker att det är så spännande allt detta, även om det kan vara lite påfrestande att vara upp och ner utan att kunna peka på något specifikt (min man kan ha lite svårt att ta det...), men det är ju bara känslor och dem kan vi ju alltid byta ut.

      Radera