To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

torsdag 6 september 2012

Attraktionslagen och relationer

Jag fick ett mejl av en kvinna som ville veta mer omhur hon skulle kunna få en person som innan hade varit en kär vän, men nu hade vänt henne ryggen att komma tillbaka. Det blev ett svar kring Attraktions lagen och relationer jag tänkt kanske kunde intressera fler.

Mer om relationer och hur du skapar goda, kärleksfulla sådana, finner du här på min andra blogg "Dina-relationer"

 * * * * * * * * * * * * * * *
Allt är energi och lika attrahera lika, det är grunden i Attraktionslagen. Allt du önskar dig är i grunden en önskan om en känsla, eller en energi då alla olika känslor har olika energi frekvenser. Det är det som gör att man inte alltid får det man tror att man önskar sig. Låt mig förklara. Vi säger att du önskar dig ett nytt förhållande, du föreställer dig hur det ska vara, hur det ska kännas, hur du ska må, vad ni ska göra osv - allt väl så långt. Sedan har du en man/kvinna i åtanke - det är just denna person du föreställer dig ska komma att bli din nästa partner. MEN det du önskar är att uppnå den energin/känslan som du har föreställt dig och om det inte är möjligt att uppnå det med just en mannen/kvinnan du vill så kommer det inte att bli ni. Helt enkelt därför att personen ifråga aldrig kommer att ge dig det du har bett om. Och Universum/Gud ger dig det du ber om, inget annat.

Det samma gäller din önskan om att få din vän åter  - du måste vara medveten om vad det är du faktiskt önskar dig, ber om. Om du ber om att ni ska ha en relation som Universum/Gud ser är omöjligt att uppnå så kommer det inte att bli av - därför att din önskan om känslan, energi tillståndet, är det som avgör vad du får.

Det är som att ha en föreställning om att citroner är söta, gå in i affären och säga att du vill ha en söt frukt och förvänta dig att få en citron. Personen i affären vet däremot att citroner är sura, men apelsiner är söta så denne ger dig en apelsin - därför att det var detta du bad om. Och du blir besviken, därför att du helt enkelt inte var medveten om vad du bad om, eller rättare sagt du var inte medveten om att det du bad om och det du trodde inte gick i hop.

Just detta misstaget gör vi ofta, vi är inte medvetna om vad vi ber om, och därför missar vi när Universum levererar, vi stirrar oss blinda på det vi TROR att Universum ska leverera - och då ser vi inte det vi faktiskt får.

För att återkoppla till din önskan om att få din vän åter i ditt liv så tror jag att du hade vunnit på att fråga dig själv VARFÖR du vill det. Vad är det du saknar? Vad hoppas du på ska ske om hon/han kommer tillbaka som du vill? Vad är det du saknar, och varför? Allt för att bena lite i dina känslor i förhållande till personen ifråga. Det underlättar då du ska fortsätta med det du vill, när du ska hitta vägar att gå för att uppnå ditt mål.

För visst kan man få allt med rätt tänk, men det gäller att ta i sina blockeringar först, och det gäller att vara medveten om vad man faktiskt vill ha och vad man faktiskt sänder ut - därför att det du ger är det du får tillbaka.
* * * * * *


8 kommentarer:

  1. Det var väldigt bra liknelsen mellan citronen och apelsinen. Dock tror jag inte att man behöver arbeta med sina blockeringar. Det finns en enklare väg och det är att ställa in sitt känslomässiga rutnät och lära sig att ta emot och att uppskatta och älska det man får. När jag läser gamla dagböcker inser jag hur mycket bättre mitt liv blivit och att jag har så mycket som jag inte ens kunnat drömma om som tjugoåring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ett effektivt sätt att skapa sitt känslomässiga rutnät, the Grid, men har du för mycket blockeringar så blir "nätet" inte lika effektivt. Det kommer att finnas känslor och tankar som stoppar upp flödet. Sedan innebär att jobba med sina blockeringar en mängd olika saker där ett av sätten är just att jobba med sina känslor, så att skapa känslonät är även det ett sätt att jobba med sina blockeringar. Sedan behövs det ibland att man gör andra saker för att få mer ihärdiga blockeringar att släppa taget, därför att blockeringarna ligger ivägen för tillåtandet. De flesta människor har mer eller mindre blockeringar, men inom vissa områden är de vanligtvis starkare och det är då det kommer till saker som pengar. Där har vi lärt oss att pengar tjänar man, pengar behöver man för att kunna få ett liv i överflöd osv osv. Det gör att det faktiskt inte är så många som lyckas at tänka sig rika, eller som lyckas att få alla saker de drömmer om utan pengar. Ett i sig intressant ämne som det får bli mer av en annan gång...

      Radera
    2. Det är tänkvärt det du skriver om blockeringar. Men att arbeta med blockeringar kan ibland bli att stanna kvar i dem genom att ge dem mer energi. Om man kämpar för att få tex pengar och inte får det är det bättre att släppa taget om kämpandet. Jag har lärt mig att dagar då jag är på dåligt humör är det bättre att göra så lite som möjligt och att låta bli att fatta beslut. Dessutom går det alltid att ta sig uppför känsloskalan. Jag tycker om att arbeta med vilken tanke får mig att må bättre.
      När det gäller pengar är det en energi som allt annat. Man kan inte ljuga för sig själv och tänka att man har en massa pengar om det inte känns som om man har det.
      Man får det som man känner för det som man tänker på är en bra huvudregel för mig.
      Steg ett är alltid att uppskatta och älska det man har inte pliktskyldigt vara tacksam utan i hjärtat uppskatta och älska det.
      Jag älskar att jag har dubbelt så mycket pengar som jag hade som tjugoåring, att jag har en bra bostad och att att vi äter god ekologisk njutbar mat varje dag som exempel. Jag får mer av detta ju mer jag förmår uppskatta älska och ägna tankar åt det.
      Jag skulle också kunna ägna tankar och känslor åt att jag inte är lika rik som kungen är tex. Men till vilken nytta ska man skapa och arbeta med en sådan blockering.
      Man m¨åste alltid komma ihåg att i universum finns ingen negativitet och därmed inga blockeringar. Det är en mänsklig uppfinning och i djupaste mening finns därför ingen blockering som man inte kan bli av med på 15 sekunder. Det gälle rbara att alltid minnas vem man är.
      Vi skall inte nöja oss med mindre än att vara gudomliga.

      Radera
    3. Det märks att du kan detta med Attraktionslagen, men jag tror att vi nog tänker lite olika då vi säger "jobba med sina blockeringar". Det gäller ALLTID att ha ett positivt fokus, och därmed en positiv känsla så att man sänder ut rätt energi i förhållande till vad man har.

      Att jobba med en blockering handlar för mig inte om at älta den, eller vända och vrida på den - det handlar om att ÄNDRA den, göra så att den minskar och försvinner. Det är därför jag gillar EFT så mycket. Där lägger du fokus på att bli av med en negativ känsla, vilket i sig är en form av blockering under en kort stund och sedan är den borta. Ofta för alltid.

      Vitsen med att bli av med dem är därför att då man har dem kvar så hindrar det den rena energin(önskan) från att flöda och det tar då längre tid för dig att manifestera vad det nu är du vill.

      Då det kommer till just pengar har vi så många inlärda "blockeringar" som gör att vi inte helt och fullt tror på att vi ska kunna vara asa-rika, och då blir vi inte det heller. Men strävar man inte efter jsut det spelar det ju mindre roll.
      /Kathja

      Radera
  2. EFT är bra för det är en teknik där man faktiskt kan bli av med mycket negativitet utan att ens behöva namnge vad det negativa består av.

    Du nämner att många har blockeringar när det gäller pengar. Jag upplever inte alls att många har det. Kan det vara så att din egen upplevelse av pengar gör att du drar till dig folk som har blockeringar eftersom alla relationer är speglingar av oss själva?
    Kanske beror det på att jag inte har blockeringar kring pengar och därför inte heller drar till mig folk som har det. Jag är säker på att jag inom sinom tid kan bli asrik också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har jag en del penga-blockeringar kvar, annars hade jag varit asa-rik NU, och det är jag inte även om det inte är så långt bort. Inom de områden där vi inte har några blockeringar att tala om manifesteras våra önskningar i princip direkt, så är man inte asa-rik ännu så finns det blockeringar i flödet. Det är ju det som är så bra, för man vet hela tiden vad man har att jobba med. Vissa saker tar iof lite tid att manifestera - som tex en snygg kropp, men med ett bra tänk kommer du få snabbare reslutat än vid träning och/eller bantning. Men det mesta annat kan vi manifestera NU, under förutsättning att vi är mottagliga för Universums hintar och erbjudanden. Och missar vi dem, jag då har vi blockeringar där ;)

      Radera
  3. Är det inte underbart att blockeringar kring pengar och sexualitet generellt sett minskar i vårt samhälle?
    För mig hör de två sakerna ihop då sexualiteten är en mycket hög energi i universum.
    Det är glädjande att mer och mer tillåtelse finns kring att leva ut sexuellt och kring att öka sitt välstånd.
    Just nu välkomnar jag en blogg som handlar om lagen om attraktion och om att tillåta all slags sexualitet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Har dock själv inte tänkt så mycket kring just sexualitet och attraktionslagen ~ det är för mig självklart att man där få göra precis som man själv vill. Detta borde vara en självklarhet för ALLA "attraktionslagare" (ja, självklart för alla människor!) då attraktionslagen i mångt och mycket handlar om att TILLÅTA allt, och alla, att vara just som det är. Så att bryta mot det för att dömma någon för att de valt att leva med två partners, eller med en av samma kön, eller vad det nu må vara skulle enligt mig vara falskt.

      Men just sexualitet är ju ett gångbart ämne så varför inte ha det fokuset på en blogg. Kanske någon som fastnar för din önskan och drar igång en nu,om du inte gör det själv. Pengar, sex, realtioner och utseende är ju det som gäller för människor över lag.

      Radera