To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

fredag 14 september 2012

Överflöds affirmation

Av Guds Ljus är Jag
Av Guds Kärlek är Jag
Av Guds Styrka är Jag
Av Guds Hjärta är Jag
Jag lever omgiven av ett oändligt överflöd.
Guds Överflöd är min oändliga Källa.
Livets flod slutar aldrig att flöda.
Det flödar genom mig som en outsinlig ström.

Det Goda kommer till mig på oväntade sätt och Universum arbetar på otaliga sätt för att välsigna mig.
Jag öppnar nu mitt medvetande för att ta emot det goda.
Ingenting är för bra för att vara sant.
Ingenting är för underbart för att kunna ske.
Med Gud som min Källa kan ingenting förvåna mig.
Jag är inte tyngd av tankar på det förflutna eller framtiden.
Det ena är borta. Det andra är ännu ej här.
Ur styrkan i min tillit, mina meningsfulla och orädda handlingar och min närhet till
Universum skapas min framtid och mitt överflöd manifesteras.
Jag ber och accepterar att jag lyfts i detta och varje ögonblick mot Högre Sanning.
Mitt medvetande är stilla.
Från denna dag ger jag frikostigt och utan rädsla till livet och Livet ger tillbaka till mig iett generöst överflöd.
Välsignelser kommer på väntade och oväntade vägar.
Gud tar hand om mig på de mest underbara sätt.
Jag är sannerligen tacksam.










6 kommentarer:

  1. Jag reagerar på ordet Gud. Men sen inser jag att det här är en kristen blogg. Jag får dock inte attraktionslagen som jag ju älskar att gå ihop med bibeln. I bibeln läser jag om synd och straff. Inte heller tycker jag om korset som symbol och den hängande Jesus. Enligt attraktionslagen finns det inget sådant som att offra sig för andra eller synd eller att vara god eller ond. Attraktionslagen för mig helt enkelt dit jag vill utan att värdera det. En bankrånare kan också lyckas med hjälp av attraktionslagen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      För att göra det tydligt så är det ingen kristen blogg, däremot en blogg om Medvetet Skapande/Attaktionslgen utifån ett mångfald.

      Ifall du läser flera av de äldre blogginläggen så kan du där se hur "Attraktionslagens-budskap" finns på flera ställen i Bibeln - och utifrån en vilja att förmedla att det är samma budskap bara med olika omslag skapades denna blogg.

      Sedan är jag medveten om att "Gud" sticker i ögonen på vissa, vilket är synd, därför att det beror på att man tar kristendomen (eller vilken religion det nu är) som Budskapet, och så är det inte. Liturgin och allt kring Guds budskap är skapat av människor, precis som all ondska, alla krig i Guds-namn är skapade av människor.

      Oavsett om du läser Bibeln, eller böcker om Andlighet eller böcker om Attraktionslagen så är budskapet det samma - lev i kärlek till dig själv och alla andra, gör gott, oroa dig inte för hur saker och ting ska lösa sig utan överlåt det till Gud/Universum/Alltet och då kommer du att få det du ber om. Svårare än så är det inte!

      Och givetvis kan en bankrånare lyckas med hjälp av attraktionslagen, allt vi har i våra liv har vi fått till oss med hjälp av attraktionslagen - allt har vi dragit till oss - oavsett om det är bra eller dåligt, oavsett om du är "bra" eller "dålig".

      Radera
  2. Men det är just det. Jag tror inte på bra eller dåligt eller ont eller gott.
    Jag tror inte på att bankrånaren är ondare eller godare. Jag tror inte på en värderande kraft.
    Jag håller med om att attraktionslagen är enkel. Den handlar inte om kärlek den värderar inte alls. Man drar till sig det man känner för det man tänker på. Punkt. Det förstår även ett förskolebarn.
    Just bibeln tycker jag innehåller mycket av offertänkande. Att Jesus skulle offrat sig tex.

    Sen kan det ju finnas bibelställen jag missat. Jag får väl kolla din blogg lite bakåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle ha satt "..." runt ont och gott, för självklart finns det inte "ont" och "gott", tror att jag har skrivit en hel del om det även här. Allt som finns är kärlek, det ser vi som "gott" och är det brist på kärlek så kallar vi det "ont" -men "ont" är inget i sig, lika lite som mörker är något eget. Mörker är bara brist på ljus.

      Radera
  3. Gillar denna! verkligen "feel good" affirmation /Tiskella

    SvaraRadera