To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

tisdag 4 september 2012

Omfamna känslan!

I förra veckan slängde en kollega, på skoj, ur sig kommentaren - Omfamna känslan! då det var lite upprörda känslor bland kollegerna. Detta har gått genom mitt huvud i omgångar sedan dess, inklusive i går då jag råkade på en osedvanligt pantad snubbe i en kundtjänst, jag som ALLTID får trevliga folk när jag ska ringa om något.

Det gjorde att jag började tänka extra på just vad det innebär att Omfamna känslan.

Känslor dyker upp mest hela tiden, de svischar förbi så snabbt att vi inte hinner med dem eller de bosätter sig för långa tider - oavsett vilket så vill de berätta något för dig. De vill tala om ifall du är på rätt väg eller ej. Därför är det viktigt att lyssna på dem då de talar med dig.

Om du ignorerar, förtränger eller förskjuter dem så missar du att ta hand om dig själv, du missar att du kan styra och skapa ditt liv just som du själv vill  - den fria viljan. Stanna istället till och omfamna den - lyssna på den, titta på den. Vad kommer den ifrån? Vad vill den dig? Varför kom den just nu?

När du så gjort det börja tänka bort den.

Jag känner mig stressad nu därför att jag fick prestationsångest då jag fick för mig att jag inte är lika bra som de andra, men jag är jag och de är de. Vi är olika och så ska det vara. Jag är bra på mitt sätt och ska bara jämföra mig med mig själv - är jag mitt bästa jag eller ej, inte med andra.
Osv osv.
 
Tänk kring känslan tills du känner en lättnad, tills du har ändrat den! Det är att omfamna sin känsla, det är att Medvetet Skapa sitt liv - det är att utnyttja attraktionslagen till sin fördel.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar