To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

söndag 2 september 2012

Ibland går det inte

Hade planer på att skriva ett långt inspirerande inlägg  - men det blev bara bajs och pannkaka! Så kan det vara ibland. Allt som far i huvudet på mig är att jag är läskigt LYCKLIG!!! Att leva i nuet och att Medvetet Skapa mitt liv är sjukt underbart. Allt blir lättare, allt vara flyter på. Varför är jag lycklig? Jo, för att jag har valt det. Därför att jag har lärt mig att välja att se livets positiva inslag, de där jag inte kan hitta något positiv i de håller jag mig ifrån, eller så vänder jag bara borr huvudet och tittar på något annat. Jag låter känslan styra i ALLT, jag städar då det känns rätt, jag slappar då det känns rätt osv - och förundrat har jag kunnat konstatera att allt blir gjort utan att jag har städ dagar och måste-listor. Och det blir så mycket lättar och bättre gjort, helt utan motstånd.
 
För drygt tio år sedan skilde jag mig, då var ångest och oro ett dagligt inslag i mitt liv. Att ständigt känna motstånd i det mesta jag tog mig för var vardagsmat, och jag visste inte att det kunde vara på något annat sätt! Men en önskan om att bli hel och lycklig gjorde att jag halkade in på en väg som skulle leda mot ett Medvetet Skapat liv. En väg jag är djupt tacksam över att jag vandra. Det är långt ifrån klart, men livet är just nu väldigt behagligt. Att leva här och nu och att ha som mål att göra varje nu till mitt bästa nu gör underverk med måendet och livet.
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har hittat din blogg och den är sååå inspirerande. Dagens inlägg satt som en smäck, de där göra-listorna höll på att knäcka mig, skrev nya hela tiden eftersom jag aldrig hann ifatt och hälften ville jag inte ens göra.. (!?!) Nyss rev jag sönder allihop, blev lite ångest men jag får väl försöka få livet att gå framåt ändå! Tack från Maja

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt att höra att du gillar det jag skriver. När det gäller det där med att göra handlingsplaner och sätta upp mål som ska vara uppnådda till en viss datum det har jag provat och det är INGET för mig. Jag blir bara stressad av att ha en lista med saker som ska uppnås - helt fel känsla!

    Men när jag började lära mig om Attraktionslagen så var det det där som gällde, i princip alla förespråkade att man skulle vara välstrukturerad och organiserad - långt i från mitt sanna jag. Det var först då jag kom i kontakt med Abraham Hicks som jag insåg att det är KÄNSLAn som är det avgörande, inte vad man gör. Och efter det har bit för bit fallit på plats. Att njuta av livet är nyckeln till välbefinnande och skapande av drömmar.

    Följ känslan och det kommer att gå bra! Stunta i listor omd et får dig att må dåligt, lyssna på din inre vägledare istället. Känns det bra så är det bra, för dig, känns det inte bra ja då ska du göra något annat. Och se till att fylla livet med saker som får dig att le.

    /Kathja

    SvaraRadera