To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

torsdag 5 januari 2012

Be om vad du vill, även om pengar...

Joh 15:7Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill, och ni skall få det.

Be och ni ska få det, säger Bibeln. Ni ska få det. Kan jag så be Gid om vad som helst? De finns ju de som anser att vissa saker är "fult" att be om, JA om ni förblir i mig, säger Jesus. Så du kan be att få en miljon på banken, en snygg kropp, ett vräkigt hus, en rik och snygg man/fru. MEN det ska vara med frid i sinnet, först frid och "mat" till anden, sedan pengar.

Gud hör bön och svarar på bön och detta gäller inte bara för en speciellt utvald skara av människor. Jesus säger ju: "Ty var och en som ber, han får och den som söker, han finner och för den som bultar skall dörren öppnas."

Men var inte otålig! Var sak har sin tid, att så har sin tid att skörda har sin tid. Bättre slutet på en sak än dess början, bättre tålmodig än högmodig. (pred 7:9) Be och släpp sedan tanken på det du vill ha fritt till Gud/Universum att verkställa.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vill bara tala om att du har fått en award av mig! Mer info hittar du på min blogg.

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad glad jag blev, ska genast kolla in den :)

    SvaraRadera