To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

måndag 30 januari 2012

Skriv om ditt förflutna

Vi lär oss att leva i nuet och drömma om vår framtid. Då vi dagdrömmer och affirmerar uppfattar vår hjärna och våra jag det som att det tillhör vår verklighet, här och nu. Det vi ofta missar är att det samma kan vi göra med vårt förflutna. De dagar som flytt är de som har format oss till det vi är idag och då vi skapar våra nu kan vårt förflutna ibland lägga fällben för oss.
Ett sätt att komma runt det är att dagdrömma om vårt förflutna, gör om det som har varit så att du där får med dig allt du kan ha nytta av då du formar ditt nu. Växte du upp i en familj där det var fult att tjäna pengar, där man vände på var krona och du lärde dig att livet var ett slit - dagdröm då om en barndom i överflöd, en uppväxt med mycket kärlek både till människor och pengar. Dröm om att du växte upp i glädje, i ett stort fint hus, ni reste mycket, du fick alla de fina kläderna du bad om och både körkort och bil då du fyllde 18.
Låter du ditt förra förhållande påverka det du har nu på ett negativt sätt, skriv om det. Gör det just så kärleksfullt du önskar. Gör så att det förhållandet gav dig allt du nu kan ha nytta och glädje av i ditt nuvarande.
Lägg tid på att dagdrömma om det som var och du kommer att hjälpa dig själv att skapa ditt nu.

2 kommentarer:

  1. Tack, det tog ett tag innan poletten trillade ner (24 tim) men nu förstår jag.
    Eftersom mitt liv förändrades från allt det där ljusa till mörker i mitten av min barndom så har jag fastnat i mörkret. Den besvikelsen har varit min fälla ser jag nu. Nu börjar jag att göra enligt din beskrivning.
    Miljoner tack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad underbart! Inte att du fastnat i det mörka så klart, men att du har fattat att du kan ta kontrollen och ändra det som var till att bli det du vill.

      Vi föds med hjärtat fyllt av kärlek, vi är öppna, nyfikna och positiva. Sedan möts vi av omvärlden. Genom allt för många negativa upplevelser och möten, läggs lagar på lager av felaktiga bilder och destruktiva tankar som hinder för vårt kärleksfulla hjärta - det ger att när vi ser på omvärlden och när vi möter våra medmänniskor så tolkar vi det på ett icke kärleksfullt sätt. Bit för bit skärmar vi oss från meningen med livet - att leva i kärlek. Genom att fatta ett aktivt beslut om att göra annat så kan du ändra det som var och i nuet skapa positiva och kärleksfulla upplevelser.

      Radera