To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onsdag 22 augusti 2012

Läsarfråga - Attraktionslagen borttappade saker.

Jag fick idag en fråga jag tänkte att jag skulle dela med mig av till er kring hur man med hjälp av Attraktionslagen kan hitta borttappade saker.

______________________________________________
Jag följer din blogg med glädje - så härlig du är!
 
Slarvig som jag är så har jag tappat bort en bok som jag tycker så mycket om.
Boken handlar (ironiskt nog?) om attraktionslagen - den världsberömda "Eat Pray Love" för att vara exakt. Jag är en NYförälskad NYbörjare angående kärlekslagen och jag förundras och älskar den alltmer, den är en del av mig och jag vill forma mitt liv efter den!


Min konkreta fråga lyder: Hur ska jag använda kärlekslagen för att vinna tillbaka min bok? Att reta sig på att den är försvunnen är jag medveten om är lönlöst - men huuuur släppa taget?
 
Är mycket tacksam för svar för den här lilla frågan, men den betyder desto mer för mig! Kommer med säkerhet återkomma med fler, mer filosofiska frågor kring den här underbara "lagen" - du verkar ha fin koll 

Värme, kärlek & ljus nu när hösten faller på,

Anna
_______________________________________________
 
Hej Anna!
 
Vad roligt att du gillar det jag skriver! Självklart ska jag hjälpa dig hitta din bok. 
 
Att leta efter något är att ha fokus på något man inte har, i ditt fall din borttappade bok. Du får alltid mer av det du fokuserar på en längre stund vilket ger att om du har fokus på avsaknaden av din bok så manifesterar du en saknad bok. M.a.o boken kommer att förbi borta.
 
Det finns en anledning till att man i princip alltid hittar det man letar efter då man har gett upp letandet och går och gör något annat. Så det du ska göra är att sluta leta! Du har redan sänt önskan om att hitta din bok så den kommer att komma tillbaka. Det du kan göra är att aningen går du den enkla vägen - du struntar i att boken är borta och nöjde dig med det du redan har. Ta fram en annan bok och känn tacksamhet över den. Ta fram ännu en bok och uppskatta att du har den i din hand i din ägo.
 
Det du gör då är att du sänder ut känslor av att "jag är tacksam över att jag har min (en) bok" och eftersom du får mer av det du fokusera på så får du fler böcker som du kan vara tacksam över, du får mer av samma känsla. Din bok dyker upp!
 
Du kan också skruva upp det bakvända letandet genom att föreställa dig hur du plötsligt hittar din bok, hur det känns när du finner den - bre gärna på ordentligt. Gillar du att skriva så sätt dig och skriv ner det som vore det en berättelse.
 
Det viktiga är att tänka som så - det räcker att skicka en önskan en gång, det du fokuserar på är det du får och lika attraherar lika! Det är därför man alltid ska se till att må så bra det bara går därför att mår du bra kommer du att få mer av det som du mår bra av.
 
Hoppas att detta var till något nytta och grattis till att boken kom fram!
 
/Kathja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar