To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

lördag 11 augusti 2012

Tankar till morgon teet


Just nu är jag inne i en period då det händer en massa saker men ändå inte. Det är fullt av saker på gång som kommer att påverka mig, sen, men bara saker jag inte kan styra över. Vilket ger mig väldigt bra träning i att "bara vara". Insikten om att man inte kan styra i alla saker har för mig varit en av de största, den puzzelbiten föll på plats för några år sedan.

Det finns saker som är dina, det finns de som är andras, och så finns de de som är Guds. Innan du ger dig i kast med fixa, dona och styra, eller jaga upp dig, bli stressad eller irriterad - fråga dig själv VEM ÄGER FRÅGAN? Är det du som ska fixa detta, eller någon annan? Eller är det bara läge att luta sig tillbaka och njuta i väntan på att bitarna ska falla på plats?

De flesta av oss har lärt oss att man måste göra något för att det ska bli något - och då tänker man på rent fysisk aktivitet. Att ta tag i saker, förflytta sig att tillföra något på ett eller annat sätt. Men att tänka, känna och vara - vad är det? Är det inte att göra något? I mångas ögon är svaret NEJ. Men i mina ögon är svaret JA. Och det är inte bara att göra något, det är det viktigaste jobbet.

Just det där tror jag är den svåraste biten då man börjar fatta grejen med LoA och aktivt börjar leva efter Medvetet Skapande - alla andra som tycker att man ska göra en massa saker, medan man själv har fullt upp med att tänka och känna det man strövar efter. Fullt upp med att bara vara för att det behövs för att må bra och må bra behövs när man ska skapa sitt dröm liv, ett liv i harmoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar