To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

måndag 21 november 2011

Allt är vetenskap!

 Basen för livet är frihet. Resultatet av livet är expansion.  Meningen med livet är glädje.

Allting i universum är ett medvetande och detta medvetande är i grunden vibrerande elektromagnetisk energi med en mätbar frekvens. Om man bryter ner den fasta materian i mindre beståndsdelar upptäcker man att det som förefaller vara solitt egentligen är en dans mellan partiklar och tomrum. Den minsta kvantpartikeln utsöndras från en källa som svänger så snabbt att det trotsar allt vad inledning och avslutning heter. Denna högsta/snabbaste energi kallas källenergi (källan). Allting i din fysiska erfarenhet har sin början i den här vibrationen och tom. du själv (din fysiska erfarenhet) skapades av att denna källa fokuserade på tanken om dig.


4 kommentarer:

  1. ÅÅÅ älskar sånt här det här klippet är så bra! Tänk att kvantfysik kan va så spännande! Såg ett annat youtubeklipp som var sååå häftigt det visade precis det du beskriver, hur något som ser solitt ut egentligen är massa småpartiklar som dansar runt. Jag letade efter klippet för ett tag sedan men hittade det inte. Ska kolla igen.
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar verkligen kvantfysik. Jag känner att jag förstår det men jag kan aldrig få det i pränt själv... :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul! Jag har aldrig varit intresserad av fysik innen. Trodde jag! Föredrar dock fysik i fórm av attraktionslagen, hi hi. Men visst är det fräckt att faktiskt kunna förklara vad det är som gör att det funkar att attrahera VAD SOM HELST! Me Like <3

    SvaraRadera
  4. Exakt! Jag trodde aldrig jag skulle bli intresserad av fysik hihihi, kvantfysik hade jag inte en aning om vad det var!
    kram

    SvaraRadera