To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onsdag 23 november 2011

Läs Tips!

Fick tips om The Work av en vän härom dagen - super enkelt sätt att arbeta om man vill styra upp sig och sina tankar! Nedan har du ett utdrag ur den svenska (!) boken som finns för GRATIS nedladdning på deras sida.

___________________________________________________

"Hur du lär dig stanna i dina egna angelägenheter
Enligt min mening finns det bara tre sorter angelägenheter i hela universum: mina, dina och Guds. (För mig är ‖Gud‖ detsamma som ―verkligheten‖. Verkligheten är Gud, eftersom den har sista ordet. Allt som ligger utanför min kontroll, din kontroll och alla andras kontroll — det anser jag vara Guds angelägenhet.)

En stor del av all stress vi upplever kommer sig av att vi grubblar på sådant som ligger utanför våra egna angelägenheter. När jag tänker: ―Du borde skaffa dig ett arbete, jag vill att du ska vara lycklig, du borde passa tiden, du borde vara mer rädd om dig‖, då är jag inne och petar i dina angelägenheter. När jag gruvar mig för jordbävningar, översvämningar eller min egen död, då lägger jag mig i Guds angelägenheter. Om jag mentalt uppehåller mig i dina eller Guds angelägenheter resulterar det i att jag känner mig isolerad. " //
                                         
"Om du lever ditt liv och jag lever ditt liv i mina tankar, då befinner vi oss båda två i dina angelägenheter, och vem ska i så fall leva
mitt liv? Om jag ägnar mig åt dina angelägenheter i tankarna kan jag inte vara närvarande i mina egna. Då är jag avskild från mig själv och undrar varför mitt liv inte fungerar.

Om jag tycker mig veta vad som är bäst för en annan människa, då har jag klivit in i hans eller hennes angelägenheter. Även om det är kärlek som driver mig är det rena arrogansen att agera på det sättet, och det resulterar i stress, oro och rädsla. Vet jag vad som är rätt för mig? Detta är det enda som angår mig, och jag tar itu med det innan jag försöker lösa dina problem. "

Hela texten hittar du här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar