To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onsdag 23 november 2011

Lyssnar du på dig?

Från dag 1 i livet lär vi oss att lyssna på andra, att göra som andra säger och vill - när vi egentligen bara ska lyssna på oss själva! För vem vet vad som är bäst för mig om inte jag? Vem utöver jag själv kan veta vad mitt inre behöver och längtar efter? De första 32 åren i mitt liv gjorde jag som de flesta andra, lyssnade på andra, anpassade mig och ställde upp - och mådde dåligt. Nu lyssnar jag på mig själv och älskar både mig själv och mitt liv.

Att medvetet leva med attraktionslagen innebär bla att man måste lyssna på sitt inre, du måste vara medveten om vad du känner inför det som sker i ditt liv för att veta vad du behöver korrigera då målet är att leva i Den Goda Känslan (eller i Vortex som A. Hicks kallar det) så mycket som möjligt eftersom det är där du attraherar det goda i livet. Om du inte lyssnar på dig själv så kommer du att missa dessa signaler. Lita på din inre vägvisare och du kommer steg för steg att fylla ditt liv med glädje. Även under stunder då du kanske egentligen kan se något i ditt yttre liv att glädjas åt - eftersom du skapar din lycka! Det spelar ingen roll vad som händer omkring dig, ditt inre och den goda känslan kan leva som en bubbla inom dig om du inte bjuder in det ovälkomna att punktera den.

Inget kommer till dig och ditt liv utan att du har bjudit in det. Inget! Allt som sker i ditt har du skapat själv. Allt ovälkommet i ditt liv har du bjudit in. Genom att bli medveten om vad som sker omkring dig och korrigera dina känslor utifrån detta kan du forma ditt liv till att bli precis vad du vill! Visst är det en otrolig gåva vi har fått? Utnyttja den.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag håller med varenda ord! Ofta när något har gått fel har det varit för att jag lyssnat på andra, medan det alltid blir bra när jag lyssnar på mig själv! Åtminstone när jag är på gott humör (i Vortex, eller den goda känslan som du kallar det), för när jag är på dåligt humör blir allt också fel! ;)

    SvaraRadera
  2. Ett bra tips är att aldrig fatta några beslut allvarligare än vad du ska ha till middag utan att vara i Den Goda Känslan!

    SvaraRadera