To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

torsdag 10 november 2011

Fikonträdet...

Jesus går förbi ett fikonträd i sällskap med sina lärjungar. Han blir tjurig på fikonträdet för att det inte bär frukt och säger till det att det aldrig någonsin kommer att bära frukt, varvid fikonträdet deppar, lyder och vissnar. Lärjungarna undrar då hur Jesus bar sig åt och han svarar-

”Sannerligen, om ni har tro och inte tvivlar, kan ni göra detta med fikonträdet och mer än så, ni kan säga till berget här: Upp och kasta dig i havet! Och det skall ske. Allt ni ber om i era böner skall ni få, om ni tror” (Matt 21:21-22)

Och det är DETTA attraktionslagen handlar om! Be om vad som helst du vill ska ske, TRO att det kommer att bli så och det kommer bli din verklighet. Det är lika lätt för Gud och Universum att låta dig ta gigantiska steg i livet som det är att låta dig ta babysteps. Men det är kanske inte lika lätt för dig att tro på! För de flesta är det okej så länge som man tänker fram en ledig p-plats, att mamma ska ringa, att man hittar 100 kr på gatan eller att någon bjuder ut en på middag. Men då det kommer till se större, och ofta viktigare sakerna i livet börjar vi tvivla – och där är vi rökta. För varje tanke av tvivel är motsatsen till att tro och det blir att du INTE vill ha. Precis som varje tanke av ”varför kommer det inte?” varför händer inget?” på vilket sätt kommer det att ske?” ” är det han eller han som är den rätte?” osv skjuter din manifestering ifrån dig.
Allt du har önskat dig ligger bara och väntar tills du är redo att släppa in det. Du måste lära dig att lita på att Universum och Gud kommer att leverera – just som det är sagt! Slappna av och tro så ska du få se på grejer ;)

8 kommentarer:

  1. Ja det där stämmer verkligen på mig! Attraherar de mest "omöjliga" p-platserna hur lätt som helst och andra "smågrejer" men när det t e x gäller pengar eller andra större saker då är det mycket svårare, fast jag egentligen vet att det är lika lätt för Universum/Gud att manifestera!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte helt ovanligt att det fungerar så för folk! Mindre, ofta inte så viktiga saker, är inget problem att manifestera men det blir större och viktigare så kör det ihop sig. Men det handlar alltid om bristande tro! Och ofta grundar sig den i "gammal skit" man har lärt sig, och varit med om, som nu står ivägen. Är det tex pengar du vill manifestera men inte lyckas med så ta dig en funderare på hur du tänker kring pengar. Hur mycket anser du att du är värd? Du kommer aldrig att kunna manifestera en lön på 100 000kr/månaden om TANKEN på det ger dig magont! För mig har EFT varit, och är fortfarande för jag är långt ifrån färdiglärd, ett ypperligt hjälpmedel för att bli av med just "gammal skit" eftersom EFT löser blockerigar på ett snabbt och effektivt sätt. Det handlar om att ge det tid så kommer det att ge sig. Och jag hjälper dig (er) gärna med det jag kan :)

    SvaraRadera
  3. Jag har testat lite med EFT, det verkar väldigt spännande och framförallt väldigt enkelt att utföra. Jag var nog inte så ihärdig men ska ge det en ordentlig chans. Har säkert en o annan blockering inför pengar att lösa upp.
    kram

    SvaraRadera
  4. För mig har EFT varit ett väldigt effektivt sätt att bli av med diverse blockeringar. Just ens inställning till pengar kan vara det som stoppar upp flödet, trots att man tänkar rätt. Prova att knacka på formuleringar som:"Jag väljer att släppa alla negativa känslor kring pengar!", "Jag väljer att må bra av pengar!", "Jag väljer att enbart fokusera på välstånd och möjligheter!" - gör det var dag, gärna två ggr/dag så ska du se att du släpper ett större pengaflöde i ditt liv :)

    SvaraRadera
  5. Å tack snälla snälla du för tipset! Det ska jag göra, kanske har jag "sagt" fel saker när jag knackat. Ska testa detta snarast! kram igen

    SvaraRadera
  6. Det är svårt att göra fel, det enda som händer är att det tar längre tid, vid yttersta fall kanske det kan vara som så att inget alls händer men det har jag svårt att tro. Mest effektivt är ju att "vara i känslan" då du knackar och då tar den traditionella "trots att jag XXX så accepterar, eller jag älskar, mig själv" - då jobbar du med en befintlig negativ känsla, något du vill bli av med. Något som DU VET att du har en blockering kring. Och så jobbar du vidare på den. Eller så väljer du något du vill uppnå, därav ordvalet "jag väljer att" - men det är bara att prova sig fram. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Jag har kört med EFT några dagar nu. Vad som är mest märkbart är att efer varje "runda" så känner jag någon slags lättnad, kan inte riktigt förklara det bättre, Skrev även ett inlägg om EFT på min blogg där jag länkade till dig igen, hoppas det är ok.
    Ha det gott, jag fortsätter att knacka på!
    kram

    SvaraRadera
  8. Underbart att höra! Det betyder att det händer grejer ;) Själv brukar jag alltid börja att gäspa då jag är inne på en blockering och knackar, även det är pga att det släpper. Ett EFT tips till är att då du knackar på positiva saker så som "jag väljer att xxx" så försök att le under tiden, det triggar igång på rätt sätt. Blir mer effektivt och riktat på så sätt.

    SvaraRadera