To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

torsdag 3 november 2011

Allt kan du få! Bara din tro hindrar dig...

"Han som inte ens skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, varför skulle han inte också, tillsammans med honom, i sin ynnest ge oss allt annat?" (Rom 8:32)


Det innebär att du kan be om vad du vill! Önska på! Det finns inget som är fel eller fult. Allt du önskar med glädje av hela ditt hjärta kan du få. Ingen gåva är för liten eller stor, ingen som tror kommer att bli utan. Be i kärlek och du kommer att få av kärlek. Det är lika lätt för Universum/Gud att manifestera 10 kr som det är att manifestera 10 000 000 kr. Bara du tror! Och det handlar i sak inte om att tro på GUD och allt som står i bibeln, det handlar om att tro på att du kan få, att attraktionslagen likt kvantfysik kan verkliggöra dina innersta önskningar. För om du inte helt och fullt TROR att det kan ske kommer ditt tvivel att lägga sig i vägen för din önskan.

Oftast är det lättast att börja i det lilla, inte för att det är lättare för Universum att fixa utan för att det är lättare att tro på. Men tränar du på att flytta dina gränser finns det inget stopp för vad du kan få. Börja med att manifestera 500 kr, sedan 1000 kr, sedan...

Prova att formulera dig så här "Jag väljer att manifestera XXX nu! Jag accepterar detta eller något bättre..." ägna sedan inte din önskan någon uppmärksamhet utan var glad, lycklig och tacksam i största allmänhet och se vad som händer. Med andra ord - Jag söker överflöd, och jag litar på universums lagar - jag har identifierat de saker jag vill ha och nu tänker jag slappna av och släppa in dem i mitt liv.




2 kommentarer:

  1. Ja det är ju ens tro/övertygelse som sätter gränser. Och därför är det ju lättare att börja med en mindre summa om det nu är pengar man vill manifestera. Men du, en sak funderar jag på. En del säger precis som du att man ska önska och sedan bara släppa det. Medan andra säger att man ska affirmera, visualisera och hålla fokus på sin önskan så mycket som möjligt. Alltså ju mer din önskan uppmärksammas ju snabbare manifesteras den.
    Svar på din kommentar: Ja det är nog många som missat Bibeln! Som jag sa så fick jag inte upp ögonen för sambandet förrän jag läste Samtal med Gud-böckerna. Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är svårt i början att veta riktigt hur man ska göra. Men jag tror på att låta den goda känslan styra. Mår du bra av att affirmera, tänka på ditt dröm hus (eller vad du nu vill ha), fantisera om hur det ska bli mm - så gör det! Men blir det en stress, ett tvång och en oro kring det - gör det inte! Lyssnade på ett klipp med Abraham Hicks härom dagen där de talade just om detta. Han menar på att det räcker att du beställer/önskar en gång, universum/Gud fattar inte trögt, sedan är det de positiva och goda känslorna som attraherar. Och då spelar det ingen roll om de känslorna eg har med din önskan att göra, så länge som de är positiva! Sparade inte just det klippet men hittar jag det igen ska jag lägga ut det här... Sedan är det bara att öva, det värsta som kan gå fel är ju att du inte får det du ville just där och då. Låt magkänslan leda dig så kommer du att komma rätt :)

    SvaraRadera