To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onsdag 30 november 2011

Vi är så beroende

På gott och ont lever vi i en värld där vi blivit beroende av så mycket som ligger utanför oss själva. Fastnade i tankar kring detta nu då det stormade och vi blev utan internet, många blev utan ström (men vi klarade oss fint, tackar för det Universum och Gud!) och livet helt plötsligt stannar upp. Vi jobbar ju hemifrån båda två, jag med detta och min man som jurist, så visst är vi beroende - men samtidigt finns det så mycket annat man kan göra med sin tid än sufra eller hänga framför spel och tv.

Men på något sätt så blir vi mer oroliga i våra själar då vi står utan kontakt med yttervärlden än vad vi blir då vi står utan kontakt med oss själva och våra inre och det är ju ganska skrämmande. Hur många lägger tid på att var med sig själv och lyssna på sitt inre var dag? Hur många lägger tid att att hänga vid datorn, spela spel eller kolla tv var dag?

Jag vet hur mycket mitt liv har förändrats i takt med att jag lägger tid på mig själv, så mitt tips är att du borde prova. Nyttja din tid väl och avsett en stund var dag till dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar