To those visitors who can not read Swedish, I have now added the Google Translate - enjoy!
(and do not hesitate to get in touch with me!)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onsdag 23 november 2011

"Rätt eller fel är ingen inneboende egenskap hos något, det är ett subjektivt omdöme i ett personligt värdesystem. Genom dina subjektiva omdömen skapar du ditt jag - genom dina personliga värderingar avgör och visar du vem du är"
"Samtal med Gud" Neal Donald Walsch


Har man förstått detta har man kommit långt! Inser du att det inte finns ETT (1) rätt och ETT (1) fel utan att varje individ har sitt sätt att värdera huruvida saker är rätt eller fel, inser du oxå att ingen har rätt att döma någon annan. Alla gör det de gör utifrån sina referensramar. Och oavsett ifall ni är på samma bana eller ej så kan du leva ett gott och lyckligt liv iaf! Du blir inte mindre, eller mer, lycklig beroende på vad andra gör/tycker/säger/tänker - utan enbart på vad DU väljer att släppa in i ditt jag. Vad du väljer att bjuda in i ditt liv.

2 kommentarer:

  1. Absolut, det finns inga rätt eller fel! Men jag skulle också vilja säga att alla har rätt att uttrycka sin åsikt (det finns ju inga objektiva rätt eller fel) och döma andra, men personligen tycker jag att det är rätt ointressant (även om jag också bara är människa och har svårt att låta bli ibland) :)

    SvaraRadera
  2. Skulle såklart ha skrivit att det inte finns något BEHOV av att dömma varandra. För vem är jag att dömma när mitt rätt är lika rätt som ditt rätt? Men sedan är det ju som så att dömma någon vare sig ligger i linje med vad Bibeln säger eller vad som är det bästa om man aktivt lever sitt liv med hjälp av tankens kraft och attraktionslagen. Eftersom det handlar om att hela tiden sträva efter att älska sig själv och andra och välja en positiv, god, känsla som skapande. Och att dömma räknas som en negativ (det känner man inom sig om man tänker efter).

    SvaraRadera